Au fost demarați primii pași pentru construirea centurii ocolitoare pe latura de Nord a municipiului Alba Iulia

Administrația liberală din Municipiul Alba Iulia a demarat primii pași pentru construirea noii centuri ocolitoare pe latura de Nord a municipiului. În urma demarării unor studii de trafic, s-a constatat că sistemul actual al infrastructurii căilor de comunicaţie rutiere al Municipiului Alba Iulia şi al zonei periurbane este astăzi incomplet în raport cu tipul de trafic de tranzit, în special cu cel al traficului greu.

Traseul propus pentru construirea centurii ocolitoare va începe din sensul giratoriu Alba Nord către teritoriul administrativ al comunei Ighiu şi va face legătura între drumul european E81(DN1) şi drumul naţional DN74.

Terenul pe care se doreşte realizarea obiectivului de investiţii aparţine de cele două unităţi administrativ teritoriale: Municipiul Alba Iulia și Comuna Ighiu.

Lungimea traseului propus pe teritoriul administrativ al mun. Alba Iulia este de 4,6 Km continuând cu aproximativ 1,4 Km pe teritoriul administrativ al localităţii Ighiu.

Pentru obiectivul de investiţii propus nu există reglementări urbanistice şi regulamente de construire aprobate prin planuri urbanistice în mod detaliat. Acest traseu a fost tratat în mod director prin PUG al Municipiului Alba Iulia aprobat prin HCL nr. 158/2014. Primul pas în costruirea centurii ocolitoare este achiziționarea și elaborarea Planului Urbanistic Zonal. PUZ-ul este necesar previzionării dezvoltării urbane ale celor două UAT-uri pe care le traversează (mun. Alba Iulia şi comuna Ighiu) în zona funcţională de interes şi formulării reglementărilor urbanistice prin constituirea unităţilor şi subunităţilor funcţionale şi a regulamentului local de urbanism pentru stabilirea în raport cu drumul judeţean propus utilizărilor permise (autorizare directă a construirii), permise cu condiţii (autorizare a construirii prin elaborare de PUZ subsecvent) şi uilizări interzise (care nu pot fi autorizate în zonă). Una din unităţile funcţionale ale zonei va fî însuşi traseul drumului judeţean propus, cu subunităţile sale funcţionale (zonele sale de siguranţă şi protecţie), pentru care trebuie formulate reguli de construire.

Citește și: 100 milioane lei vor susține economia județului în acest an. Investiții importante în infrastructură

Din punct de vedere juridic, terenurile aparţin:

  • Statului Român – pentru obiectivele de interes naţional existente în zonă (drumuri naţionale, infrastructură de îmbunătăţiri funciare, gaze naturale cu presiune înaltă, linii electrice aeriene cu tensiune medie, albia majoră a Râului Ampoi);
  • Unităţilor administrativ teritoriale – pentru domeniul public sau privat al acestora;
  • Persoanelor fizice şi/sau juridice – care au proprietăţi în zonă.

Din punct de vedere economic terenurile aparţin atât extravilanului celor 2 unităţi administrativ teritoriale cu folosinţă preponderentă de agricole cât şi intravilanului pe suprafeţe mici. Terenurile private vor fi expropriate pentru cauză de utilitate publică, pe coridorul de expropriere stabilit prin documentaţia de urbanism.

Aptitudini

Postat pe

29 aprilie 2020