Primul strat de asfalt pe DJ 107I – Transalpina de Apuseni

Construcotrul care derulează activităţile de modernizare a Transalpinei de Apuseni a început lucrările pentru turnarea primului strat de asfalt. Primul tronson, de 20 km, cuprins între localitățile Aiudul de Sus și Râmeț, se va asfalta până la finalul lunii iulie.

Mare parte a drumului va fi finalizată în cursul acestui an, în condiţiile în care vremea va permite să se lucreze într-un ritm susţinut. Investiţia este derulată de Consiliul Judeţean Alba, este finanţată din fonduri europene şi costă 156 de milioane de lei.   

Proiectele noastre

Ne dorim să oferim locuitorilor județului Alba cele mai bune condiții de infrastructură rutieră, de aceea căutăm constat fonduri pentru realizarea obiectivului nostru, până în 2024 toate drumurile județene să fie asfaltate.

Drumul are o lungime de 78,5 kilometri, de la Aiud şi până la Bucium, unde face joncţiunea cu DN74. Şoseaua străbate o zonă turistică importantă a judeţului Alba, care, astfel, va fi scoasă din izolare şi va permite că localităţile de pe traseu să se dezvolte.   

Este vorba despre comunele Râmeţ, Ponor şi Mogoş, trei dintre cele mai sărace şi mai depopulate din România, cu mai puţin de 800 de locuitori fiecare.  

”Este o lucrare care, iată, merge aproape aşa cum ne dorim, specialiştii conduşi de Marius Haţegan îşi fac datoria şi iată că, poate mai mult decât ne aşteptam noi, lucrurile încep să fie din ce în ce mai avansate. Sunt convins că dacă vremea ne va lăsa şi asta e important pentru o lucrare pe drum, o să reuşim să facem anul acesta o bună parte din acestă lucrare de asfaltare. E o premieră pentru judeţul Alba, pentru că se reuşeşte să se înceapă asfaltarea unui drum judeţean de 78,5 kilometri, este o premieră pentru locuitorii din această zonă care probabil nu mai sperau vreodată la o astfel de lucrare şi sunt convins că premiera aceasta va fi urmată de alte premiere în ceea ce priveşte infrastructura din această zonă a munţilor şi a judeţului Alba. Cred că e o premieră naţională pentru că discutăm despre cea mai mare investiţie pe un drum judeţean din România”, a declarat Ion Dumitrel, preşedintele Consiliului Judeţean Alba.

Lucrarea este împărţită în două loturi, lucrările fiind executate pe ambele porţiuni de Asocierea Societatea de Construcţii Napoca – Operes SRL (Italia) – Cosedil SPA (Italia).  

Suntem în faza în care s-a lucrat foarte mult pe partea de terasamente. Suntem pregătiţi pe aproape 20 de kilometri să asfaltăm în perioada imediat următoare, 20 de kilometri însemnând lotul 1, exact până la intrarea în localitatea Râmeţ. Estimez ca până la sfârşitul lunii iulie să ajungem până la Râmeţ. Depinde şi de disponibilitatea constructorului pentru că mai sunt şi alte lucrări, dar eu cred că până la sfârşitul lunii iulie o să avem asfalt până la Râmeţ.

Cea mai mare investiție din România pe un drum județean

Se poate circula pe toţi cei 78 de kilometri, în condiţii destul de bune, în zona lotului 2 s-a lucrat foarte mult la partea de terasamente, am lucrat la consolidări, la gabioane, la ziduri de sprijin, iar în acest moment putem circula până la Bucium fără nicio problemă. Eu nu cred că în momentul de faţă se mai lucrează pe un drum judeţean, pe lungimea de aproape 80 de kilometri şi în valoare de 40 de milioane de euro”, a adăugat Marius Haţegan, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Alba.

Pe lângă modernizarea drumului, proiectul prevede construirea a aproape 7 km de pistă de biciclete în zona municipiului Aiud, amenajarea a 21 de staţii de autobuz, construirea a 14 poduri şi a circa 200 de podeţe. De-a lungul drumului se află Cheile Mănăstirii, Cheile Geogelului, Cheile Râmeţului, cu pereţi abrupţi şi vârfuri ascuţite. De asemenea, pe drum sunt numeroase zone de belvedere care oferă privelişti până spre Retezat, Şureanu sau Muntele Mare.

Aptitudini

Postat pe

12 mai 2021